Czy istnieją kobiece auta?

Producenci aut, podobnie do innych przedsiębiorców, starają się poprzez swoją ofertę odpowiedzieć na aktualne zapotrzebowanie rynku. Istotną grupą docelową wytwórców różnych towarów są kobiety. Rosnąca potrzeba emancypacji, ale także pragmatyczne względy sprawiają, że płeć piękna stanowi bardzo duży procent kierowców. Oczywiście możemy się tu spierać, czy kobiety dobrze radzą sobie za kółkiem, ale byłaby to dyskusja na poziomie kłótni o to, czy jajko na pewno było pierwsze przed kurą.

Skoro kobiety stanowią ważną grupę odbiorców dla producentów aut, to czy możemy mówić o samochodach typowo damskich? Trudno odpowiedzieć jednoznacznie na to pytanie, tak, aby nie obrazić żadnej z grupy odbiorców i nie posługiwać się stereotypami. Istnieją jednak linie samochodów, które mają wiele ciekawych udogodnień, które z pewnością można uznać za przydatne w damskim asortymencie. W samochodach kierowanych do pań często możemy spotkać większe środkowe lusterka – potencjalnie ułatwiające szybki makijaż na czerwonym świetle. Okazuje się jednak, że z tak zwanych „kobiecych aut” często korzystają też mężczyźni.